Cuma, Ocak 04, 2019

Tardis ve Gözleme

It’s bigger on the inside.
İçi dışından büyük olan, Doctor Who’nun “totally and radically driving in space” olarak açıklama getirdiği, “time lord sience” zaman makinesi.
Sadece zaman lordlarında bulunan, manuel, iki kalbi olan, Doctor’un kendi türünün son kalan örneğidir Tardis. Çünkü Dalek’lerle Gallifrey halkı arasında çıkan “Son Zaman Savaşı” nda zalim Dalek’ler tarafından Doctor’un tüm halkı yok edilmiştir. Tardis de rejenerasyon geçirerek bir polis kulubesine dönüşür.
Bu bilgilendirmeden sonra, öncelikle Doctor ve Tardis için yazdığım bir şiirle başlamak istiyorum;
“ Doktor zamana hükmet,
Al beni de Tardis’e hapset,
Tardis gibi kulüben var şükret,
Yer yüzünde tek hissettiğim kasvet. “
Tardis’ten gözlemeye nasıl geçeceğimi merak ediyorsun biliyorum, gel anlatayım;
Bir şeyleri keşfederken ne yaptığım ile ilgili en sevdiğim cevap; Gezi- gözlem kelimeleridir, minik bir harf eklenir ve hikaye gelişir;
— Gezi, gözlem..
- Gözleme mi?
- Neli?
— Ama canim çekti.
 — Hem de Şirince’de olmak istedim şu an.
 — En tepedeki evdeki şişman teyze neli yapem bakem size desin.
 — Açık köpüklü ayran ve patatesli peynirli gözleme gelsin.
 — Eşekleri görelim terastan kakalarını yaparlarken ve tezek kokusu ile havanın sıcak buhranı birbirine girsin, ama bu bizim yine de hoşumuza gitsin.
- Haydaaa
- Oldu mu şimdi?
— Sonra da Efes’e giderdik kütüphaneye, akşam üzeri
 — Mermerlerinde oturur, acelesi olmayan derin sohbetler ederdik
 — Arada da bir takım yabancılarla small talk ‘lara girişirdik, Geronimo!
 — Çok güzel oldu. Gezi-Gozlem(e)
Doctor duysa, fez’ini takar ve bu plana balıklama atlardı. Bana sorarsan eğer, Tardis dışında bu sıçramayı bir de Delorean ile yapabilirsin, o da farklı bir yazıda artık..
Bonus : Şimdiye kadar ki, sci-fi tarihinin en en iyi zaman makinelerine bakıp, aaa evet demek isteyenleri de buraya alıyorum.