Cumartesi, Ekim 16, 2010

El ele tutuşma yazısı

Bu el ele tutuşma meselesi..yani sevgililer, karı-kocalar arasında falan acaip saçma geldi. Niye iki yetişkin, katır kadar olmuş insan yolda el ele tutuşup gezer ki , neden dedim , nedenleri araştırdım, düşündüm, inceledim, irdeledim..İşin altından çok şey çıktı, ben bazı bilimin bazı kendimin yalancısıyım şu dakikadan sonra. İlim, irfan bu davranışın doğal bi seleksiyon olduğunu söylüyor , yani nasıl ki biz bebek olarak doğduğumuzda annemizin memesine yapışıyoruz, sevgili olmaya saniyeler kala ani bir hareketle (bu birdenbire aynı anda, aynı zamanda, aynı saniyede iki insanın elele tutuşma hadisesiyle vuku bulur çoğunlukla)  artık  sevgili olduğunuzun ve belli bir süre eski günlerinize geri dönemeyeceğiniz bir miladın başlangıcıdır. Birden birbirinize bakar ve lan lan sevgili olduk biz olursunuz.. ( içinizden. ) 

Bu el ele tutuşma hadisesi üzerine çok kafa yorulmuş, sayısız şarkı yazılmıştır yıllarca, çok ilginç buluyorum bu konuyu. Otobüste falan oturuken ele ele tutuşanlar olur, hatta evlerinde yan yana oturan çiftler el ele tutuşur , neden göstermeden üstelik. Kimilerinizin ruhsuzzz dediğini duyar gibi oluyorum ama arkadaşlar aşk bizim beynimizi sütlaca dönüştürdüğünde kendimize dışarıdan bakamaz oluyoruz, bi an dönüp kendine baksan, chucky seni alnından öpüyor zanneder hemen o an işleve son verirsin..Sinemada da çok olur, genelde erkek sevgilinin elinin terlemesiyle, kız kısmının elinin üst kısmına bir öpücük kondurularak bu eylem sonlandırılır. En komiği de bu eylemden sıkılanların, ve yeni pozisyon denemek isteyen beyinlerin, kızın beline sarılma, ya da arka cebinden eli yarım hafif sokması level'ina geçmeleridir. Bunun tam tersi, yani size uzanan sevgili elinin tutulmaması vardır ki, bunun bir sürü nedeni olabilir. Buna da bir bakmak lazım...; Bu hadiseden gına gelmiş olabilir, ulu orta benim sevgilim var aha bu da elimiz demek istemiyordur, üzerinde yanan oval bir yeşil ışıkla ben availble'ım derdidir bunların. Ay annem görücek şimdi olabilir, trip atıyor olabilir v.s...Şimdi bir iç muhasebesi yaptım, eski sevgililerin; - Hadi len evden bakkala yürürken elini tutmasam surat asardın sen,, noldu şimdi dümbük dediklerini duyar gibi oldum, hemen kapattım  muhasebeyi. Yalan, yok öyle bişi. Gelelim işin bilimsel açıklamalarına, iyi ki bilim var..

Şöyle bişey okudum çok acaip; Virgina üniversitesi psikoloji bölümü evli çiftler üzerinde bir araştırma yapmış, el ele tutuşanların ağrıya, acıya tahammüllerinin arttığı gözlemlenmiş. ( birbirinden güç alma meselesi olsa gerek ) el ele tutuşma beyindeki hypothalamus bölgesindeki ajitasyonları azaltıyormuş. Bu bölge stres hormonunun salgılanmasını kontrol ediyormuş, stres hormonları da bizi hasta ediyor biliyorsunuz, üstelik kimimizi verem, kimimizi kanser allah korusun. Yani hasta olmamak için el ele tutuşmak durumundayız gibi, bir yaklaşık sonuçlu bişey çıkarabiliriz burdan..

Bu araştırmayı yapan doktor, insanlar eşlerinin normal zamanda ne işe yaradığını anlamasalar bile, hayatlarının zor zamanlarında bunu anlıyorlar diyor. Kendisini alnından öpmek istiyorum, sonra Athena'nın şarkısı gibi ''koynundan uçarken, bir ağlar bir gülersin'' şizomanyasına dönerler hocam di mi ..Neyse, şöyleymiş bu da, kötü zamanlarda elimize uzanan sevgili eli, beynimizin tehlikeyi algılayan bölgesinin rahatlamasına neden oluyormuş. Hemen şımardın, gevşedin, rahatladın tepkisi de bu olsa gerek diye düşüne de-biliriz...

Tamam tamam her insan sever okşanmayı, sevilmeyi kedi köpek gibi. Ama nerden geliyor bu ihtiyaç peki dediğimizde, yine karşımıza latince& ismini google'dan bakmadan yazamıyacağınız bazı hormon isimleri geliyor. Feniletilamin uzak olsun derken, (kendisi lanet olası aşk hormonu ) oxytocin çıkıyor karşımıza ki ; Oxyctoin bağlayıcı hormonmuş falan, ne kadar sevilir okşanırsan kalp sağlığın korunuyormuş. Dolayısıyla tabiat işini garantiye almış, içgüdüyü vermiş içimize, uğraş dur. Yalnız şaşılacak bir durum ise, erkeklerin oxytocin seviyesi sadece orgazm öncesi normalin 5 katına çıkıyormuş. Artık hayal edin millet, bi durup düşünmek lazım. Sevgili üzerinde bilimsel deney yapmak isteyen varsa buyursun denesin, sonuçları da bi zahmet benle paylaşsın..

Burdan çıkaracağımız sonuç şu ; hastalanmamak ve kalp krizinden ölmemek için el ele tutuşmaya devam.

e evet yazının başında ne saçma bişey bu diyordum, bilim beni yendi arkadaşlar yapıcak bişey yok, hemen herkes kendisine elini tutturacak birini buluyor. Ben sevdiklerimi kaybetmek istemiyorum zira.

Yazıyı dinlerken Dire Straits '' Hand in Hand''' ini dinleyin, koşarak sevgilinizi (eski,şimdi, en yeni, platonika) aramazsanız ne olayım.. al burdan..http://fizy.com/#s/1muwxw%20

let's go hand in hand
intp lovely land
side by side
to a world that shines so brightlar falan..
nasıl başladı yazı, nasıl bitti, olacak iş değil! Bu hadiseyi düşünmek, beyindeki antioksihdyron çarpıştırıcı bölgesini uyarıp insanı romantik yapıyormuş ondandır diye uydurabilecek bilimsel seviyeye ulaştım artık.. Yakında füzyon enerjisinin formuluyle karşınıza çıkıcam, evet koordinatlar da vererek falan..mesela yani..

 Yorumlu fotograflar gelsin o zaman...

         hand in hand yazdım Paul Newman çıktı



     kalbe ve beyne en iyi gelen temas, 
penguen tutuşması


sinirli tutuşma.. az önce birbirimizin ağzına sıçtık ama yine de el ele kafası

bunlar gerçekten sinirliler...sevimsiz tutuşma



       Zor Pozisyon




Cesur Tutuşma


Ben şöyle böyle miyim lan, ipne babandır, ver elimi ver!! tutuşma

Tutmazsam düşecek tutuşması, tamamen içgüdüsel, güven tazeleyici, en az 18 punto topuklu ayakkabı giydirir, dikkat beyler!!
 

Bu tarz tutuşma denenecekse dikkat edilmesi gerekir, araba gelir çarpar, o eli sallayamazsın dikkat bi daha, hadi bakiim
Atina'da böyle bir heykel varmış, umarsız tutuşma ya da yorumsuz..



ve final, vampir tutuşma, sevgilinin kolundan onu bişeyden vazgeçirmek için kullanılır, Bella boşver dedim sana, yürü gel eve gidip mısır kaynatalım tutuş(l)ması..


-son-




14 yorum:

uygar dedi ki...

bi defa sen geç o Virginia'lıları, psiko-statistiksel şeyler bunlar, inanmayınız:)
valla bence genelde 'bu benimdir' mantığı hakimdir. Bi saflar belirlensin, kimler boşta görsün insanlar hesabı.
Bi de, iyi hissettiriyor ya. Var mı ötesi. Eller boşta ööyle gezmektense, ne kaybedilir ki?

esence dedi ki...

Evet dışardan bakınca insan, benim sevgilim olsa böyle vıcık vıcık olmam diyip elele tutuşanların halini garipsiyor ancak ne varki kendi başına gelince durum değişiyormuş :-)

kialetto dedi ki...

@uygar saflar belirlensin demek, güzeel, stratejik tutuşma yani:)
iyi hissettiriyor di mi, lanet olası oksibişi hormonu

@esence kendi başına gelince durum değişiyor, bi sevimli hallere giriyorsun, böyle bi utangaç, hırka ele kadar geçiriliyor, kırım kırım kırılıyorsun ya çok acaip

nihansu dedi ki...

Tesadüfen buldum blogunuzu tam da içinde oksitosin hormonu geçen bir yazı yazarken...
Bir yandan da okurken o çok eski "eller eller" şarkısını mırıldandım :))) Güzel bir yazıydı, konuşan fotoğraflar kısmı da çok eğlenceli.
Bu konudaki düşüncelerimi ise sadece tek bir cümle ile özetleyeyim, elele tutuşmayı seviyorum, güven duygusu uyandırıyor bende.

kialetto dedi ki...

@nihansu yorumların icin teşekkürler, eğlendiğine sevindim. Yazını dikkatle okuyacağım, zaten bilimsel gercekler göstermeseydi bile el ele tutuşmak iyi bizeymiş ben de anladım şimdi

Cakivu dedi ki...

sayın kialetto,

elele tutuşmanın artık iyi geldiğini mi düşünüyorsunuz? Eğer öğle ise sebebini de öğrenebilir miyiz? Bu kayıt da artık böyle bir kayıt mı olsun yani?

kialetto dedi ki...

@cakivu evet elele tutuşmak bundan önce bana saçma gelirken artık gelmiyor. (zaten bunu nihansu adlı izleyicimize de 21 ocak'da dillendirmişiz.) nedeni şudur; elimi tuttuğunda oksibişi hormonumun harekete geçtiğini vücudumun heryerinden titrek sinyaller aldıran ve ömür boyu beni ve dolayısıyla kendisini( e ben de öküz değilim ama di mi, elimi tutanın elini tutuyorum) hastalıklardan uzak tutacak bir insan evladı. yoksa bir goril eli mi tutmamı tercih ederdiniz sayın cakivu.. bu da evet böyle bi kayıt olsun, ne demişler ''egemenlik , kayıtsız,şartsız milletindir'' nihayetinde, trenle frenle

Adsız dedi ki...

Great items from you, man. I have bear in mind your stuff previous to
and you are just extremely fantastic. I actually
like what you have acquired here, really like what you're saying and the best way wherein you say it. You're making it entertaining and you
continue to take care of to keep it sensible.
I cant wait to learn far more from you. That is actually a tremendous web site.


my page :: noridianmedicare.com

Adsız dedi ki...

It's in fact very complicated in this active life to listen news on TV, thus I only use world wide web for that purpose, and get the most up-to-date news.

Here is my page: internet marketing online advertising

Adsız dedi ki...

I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an impatience over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

my blog: Womens armitron Watches

Adsız dedi ki...

Thank you, I have recently been searching for information about
this subject for a while and yours is the greatest I have came
upon till now. However, what in regards to the conclusion?
Are you positive concerning the source?

Here is my website; women's stuhrling watches

Adsız dedi ki...

I got this web page from my buddy who told me concerning
this web site and now this time I am visiting this website and reading
very informative articles or reviews here.

My web blog; remote control vehicles

Adsız dedi ki...

Howdy! Would you mind if I share your blog with
my facebook group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

Here is my homepage 91.112.172.44

Adsız dedi ki...

I have been browsing on-line greater than three hours lately, but
I by no means found any fascinating article like
yours. It is beautiful price enough for me. Personally, if all website owners and
bloggers made excellent content as you probably did,
the internet shall be much more useful than ever before.


Feel free to surf to my blog post; rc cars